EBH 2012

15.06.2012 21:31

Vítejte, taky jsem byl chvilku při CB akci - Éter bez hranic.

Kufrování při EBH.
Loni bylo prodáno auto na LPG a já se rozhodl, že začnu na portejbly zase jezdit vlakem. První letošní cestou byla účast v Éteru bez hranic.
Můj plán byl jet do Loučné nad Desnou, pak lanovkou na Medvědí vrch a dál pěšky přes zakázané území Dlouhých strání na
Jelení hřbet, případně i dál. Bohužel, při přestupu z vlaku na vlak jiný v Zábřehu na Moravě, jsem "zakufroval" a vlezl do jiných vagonů, které místo
do Šumperka jely na Jeseník. Bohužel to bylo zaregistrováno již pozdě a tak byl u průvodčího doplacen rozdíl v ceně jízdného a já zvolil
jinou trasu i kopec, totiž Keprník na Ramzovou v lokátoru JO80NE. Po vystoupení v Ramzové, která je nejvýše položenou stanicí
 kde zastavují rychlíky v Česku, následovala cesta k lanovce na Šerák. Starou jednosedačkovou lanovku již zrušili a místo ní postavili čtyřsedačkovou
která jede na přestupní stanici na Černavě a dál na Šerák je dvousedačková. Cena za jednu jízdu na Šerák je 170 Kč a le rozhodně se to
vyplatí dát. A vyplatí se i jet zpět, alespoň na Černavu, neboť cesta ze Šeráku na Černavu je hrůzostrašná. Šel jsem ji kdysi nahoru
a v neděli při návratu i v noci.Na Šeráku foukal pěkně čerstvý vítr a já začal tajně doufat, že se do večera uklidní. Je tam docela rušno
 a tak bylo hned pokračováno v cestě na Keprník, který byl mou zamýšlenou kótou  do startu v EBH. Protože jsem tam byl strašně brzo,
už asi v 12:00, bylo hledáno nějaké místečko, kde by se dalo vyčkat vleže třeba se posílit i spánkem. Takové místo bylo nalezeno asi 4 metry od cesty.
Bohužel, sice částečně kryt kosodřevinou, ale přesto mne uviděl strážce CHKO a hned mne hnal zpět na cestu. Takže bylo zvoleno náhradní místo, a když se strážce dostatečně vzdálil
tak jsem si poradil jinak.....
Po odpočinku a vyvalování se pěkně v závětří a na sluníčku mezi kosodřevinou a když konečně přestali po hřebenu dchodit turisté, jsem se odebral
na vrcholek Keprníku. Tam byl vítr o poznání silnější a stále sílil a sílil. Kolem devatenácté bylo vybudováno malé závětří, kde
bylo uvažováno přečkat celou noc až do ranních hodin. Ale vítr stále sílil, po začátku EBH to ještě šlo ale kolem 22:00 mi již vichr
bral vše z ruky a málem mne i několikrát porazil. Tak bylo rozhodnuto, konečně můj standart (víc jak 20 spojení) byl splněn, Keprník opustit a
jít jinam za vítr. Nakonec po krkolomné noční cestě z Keprníku byl EBH z mé strany ukončen ve dvě hodiny ranní na nádraží v Ramzové. Vlak mi jel v 7:22, takže času
na rozjímání o EBH a pěšo - vlakových portejblů a případných plánech do budoucna bylo dost. Domů jsem již dojel bez nejmenšího zaváhání.

Ještě krátká zmínka o použitém CB náčiní, tak jako anténa byla drátová půlka zvláštní konstrukce dle Výživného vývaru z Výzvy, stanice ručka Elix K 22 + "kopyto" do auta a cca 10 metrový laminátový prut, jako stožár.

Jinak, co byly udělány papíry na HAM, mne docela začaly bavit závody FM pohár. Oproti CB závodům všeobecně, mají několik výhod: jsou kratší (jen dvě hodiny, jsou ve dne ( od 10:00  do 12:00) vybavení potřebné k závodům je menší (antény a stanice) a není tam žádné rušení. Navíc na některé kopce se dovolá, třeba z portejblu Újezd nad Lesy daleko snadněji, jak na CB. Třeba  Boubín či Klínovec, apod. Takže k CB mne v podstatě táhne již jen jakýsi pocit nostalgie a značný počet různého vybavení. Kdyby se mi to podařilo prodat ...........

Žán Braník Praha, 73.